Wilt u iets bijzonders qua call-routering of CTI integratie dan biedt de @COM Business Manager de mogelijkheid om binnen de standaard software zogenaamde "custom-scripts" toe te voegen. Deze "custom-scripts" bieden de mogelijkheid om maatwerk toe te voegen aan het systeem zonder dat hiervoor de software van het systeem behoeft te worden aangepast. U blijft dus een gestandaardiseerde @COM Business Manager houden en kunt volledig up-to-date blijven met software updates zonder dat hiervoor aanvullende maatwerk vereist is.
Voorbeelden van wat met custom-scripts te realiseren is, zijn;
- Het achterlaten van een terugbel-verzoek bij drukte.
- Het volgen van een afwijkende routering van het gesprek in geval van:
- Een oproep vanaf een specifiek kerngetal, land of telefoonnummer naar een aparte afdeling/collega.
- Complexe openingstijden die standaard niet mogelijk zijn.
- Meer drukte dan normaal.
- Oproepen naar specifieke werknemers doorzetten conform gegevens in uw CRM systeem
(Deze mogelijkheid vereist aanvullende het gebruik van de @COM CTI Server). - Een speciale conferentie-box voor telefonisch vergaderen.
- Voicemail anders laten werken door bellers niet direct naar de voicemail door te zetten, maar pas nadat de beller daarvoor gekozen heeft.
- Het afspelen van een speciale muziek in de wacht voor specifieke bellers.
- Afspelen van zogenaamde calamiteiten-teksten, welke dan snel en eenvoudig door de gebruiker kunnen worden geactiveerd.
- Het blokkeren van specifieke telefoonnummers ("plaagbellers weren").
- Telefonistes zelf bepaalde begroetingen kunnen laten aanpassen via een telefonisch keuzemenu.
- Een special telefoonmenu voor het melden van storingen, incl. het notificeren van gemelde storingen bij service-technici.
Custom-scripts worden ook vaak gebruikt om koppeling te realiseren met CRM systemen waarbij dan vrijwel altijd gebruik wordt gemaakt van de open-source @COM CTI Server, zodat de integratie met deze systemen buitenom de gestandaardiseerde omgeving van de @COM Business Manager plaatsvindt en uw bedrijf ook zelf instaat gesteld kan worden om koppelingen te realiseren tussen de telefonie-omgeving en uw CRM software.
Wat kan er wel/niet met een custom-script?
De mogelijkheden van "custom-scripts" zijn zeer divers maar primair alleen beschikbaar om de routering van gesprekken te kunnen manipuleren of externe CTI-servers informatie te verschaffen over gesprekken. Met een custom-script kun je niet de presentatie van de verschillende web-interfaces op de @COM Business Manager aanpassen, of een losse applicatie creëren. Tevens kun je alleen bestaande gesprekken manipuleren en dus geen nieuwe gesprekken opbouwen om bijvoorbeeld uitgaande bel-campagnes te realiseren, maar dit is weer wel mogelijk met de @COM CTI Server en @COM Macro-Engine oplossingen. Wilt u echter iets heel specials dan kunnen wij dit voor u op maat ontwikkelen, zie hiervoor de informatie op de pagina "Maatwerk procedure".